18 september, 2006

Nystart!

Kul att det blev en sådan positiv nystart på Nybsomötena!

Vi bestämde oss även på mötet att vi ska försöka med ett annat media för att kommunicera inom gruppen. Vi tänkte försöka med denna blogg. Det är något enklare att använda sig av blogger än yahoo. Hoppas vi.

Vi bestämde att nästa Nybsomöte ska ta plats den 17:e november cirka klockan 14:00 på Ronnebys stadsbibliotek.

Maria ville också tipsa oss om att den 30/9 klockan 14:00 så kommer Lars Aronsson hålla en föreläsning om "Internets nya folkröresler". Detta kommer att ta plats på stadsbiblioteket. Galaxen klockan 14:00, fri entré.

Blogga på!

Veronica Sarge Cech
Studiebibliotekarie
Ljungby kommunbibliotek

6 Comments:

Blogger Maria & Nicklas Lundqvist said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

18 september, 2006  
Blogger Maria & Nicklas Lundqvist said...

Det var inte meningen att ta bort den här kommentaren.

Tack för ett trevligt möte i Växjö. Spännande med blogg, jag tror det är ett bättre sätt att kommunicera på.

/Maria

18 september, 2006  
Blogger Viktor said...

Håller med om att mötet blev lyckat. Visste inte ens att vi kunde gå med som medlemmar i bloggen. Suveränt.

Ser fram emot Ronnebymötet.

19 september, 2006  
Anonymous Anonym said...

Hej! Jag mailade gamla nybsolistan men den verkar inte funka längre. Tips på boksidor; www.boktips.net och http://literature-map.com/. Hittade inte den ni pratade om som skulle heta något med "which next". Är det någon som har adressen? Innan fanns det en bra sida som inte ligger kvar på www.ronneby.se/ol/bokval/default.htm. Vart har den tagit vägen? Jag har lagt in några tips på skolans hemsida, www.sunnerbogymnasiet.se. Tala gärna om flera tipssidor. Min privata blogg; www.yfronten.blogg.se

19 september, 2006  
Blogger Maria & Nicklas Lundqvist said...

Ylva, jag letade runt lite och jag tror att det är den här sajten jag menade
http://www.whatshouldireadnext.com/

/Maria

19 september, 2006  
Blogger Maria & Nicklas Lundqvist said...

Det var den här jag egentligen menade
http://www.whichbook.net

/Maria

19 september, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home