20 november, 2006

Lyckat möte!

Vi möttes vid klockan 14:00 vid entrén på Ronneby stadsbibliotek. Vi fick en visning av biblioteket och efter detta hade vi vårt andra Nybsomöte för i år. Många ämnen kom upp. Vi pratade bland annat om möjligheten att kanske åka på en konferens i Aberdeen tillsammans i juni nästa år.

För mer information om konferensen gå in på följande länk:
http://www.i3conference.org.uk/

Efter mötet gick vi ut och åt på en mycket trevlig restaurang/krog som serverade stora portioner av god mat. Vi fick alltså se Ronneby stadsbibliotek, ha ett givande möte och äta gott!

Preliminärdatum för nästa Nybsoträff är satt till den 12:e januari klockan 14:00 på Ljungby kommunbibliotek.

Vi tänkte då ytterligare diskutera vidare kring möjligheterna att åka på ovan nämnda konferens. Vi tänkte även använda oss av Ljungby lärcenter för att titta på databaser. Vilka är inte i nuläget bestämt.

Välkomna till Ljungby i januari!

Veronica

4 Comments:

Blogger Isabelle said...

Jag kan vara i Växjö kl. 12.12 eller kl. 10.12 den 12 januari 2007. Vad säger ni andra som ska bila därifrån?

Eventuellt ska en till bibliotekariestuderande från Växjö hänga på. Sandra heter hon och går sista året. Är det OK om hon hänger på?

23 november, 2006  
Blogger Veronica said...

Jag kan inte uttala mig om bilandet, men tycker det är helt OK om Sandra hänger med till Ljungby i januari.

Veronica

24 november, 2006  
Blogger Maria Lundqvist said...

Isabelle!
Vi behöver åka senast 13.15 från Växjö så om du kommer 12.12 hinner vi med lunch innan vi sticker. Du får gärna komma tidigare om du känner för att gå på stan eller hitta på nåt annat i Växjö :-)

Klart att det är okej att Sandra hänger på.

28 november, 2006  
Blogger Isabelle said...

Finfint!

Jag hör av mig när det blir aktuellt..eh..fast jag har inte era mobilnummer? Vill ni ha mitt och hur/vart ska jag skicka det i så fall?

29 november, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home