08 juni, 2007

8 saker om mig!

Har sett detta fenomen på flera bloggar. Någon på bloggen berättar åtta vanor/onödiga fakta om sig själv och ber sedan ytterligare personer berätta åtta saker om sig själv. Jag har blivit "taggad" alltså ombedd att berätta 8 saker om mig själv. Nu ska vi se...

1) Med risk för att verka som en oseriös bibliotekarie. Jag gillar Joss Whedon. Han som skapat TV-serierna Buffy, Angel och inte minst Firefly.
2) Jag gillar skor. Men trots att jag tycker det är snyggt med klackar så kan jag inte gå i dem. Trots att jag tränade balett när jag var liten så är jag lika graciös som Bambi på hal is. Tyvärr.
3) Jag skriver på min fritid. Ibland när jag är ute och reser så fantiserar jag ihop historier om främlingar som jag ser. Undrar ibland om jag lyckas pricka rätt.
4) Jag älskar att simma. Tycker det är meditativt. Har dock inte varit och simmat på länge. För trots att jag tycker om simning så tycker jag det är ganska tråkigt när man går till kommunala simbassänger och folk simmar i bredd i motionsslingan! Argh!
5) Trots ett intresse för biologi så lyckas jag aldrig lära mig alla blomsorter som folk pekar ut för mig. Det är stört omöjligt!
6) Jag gillar att berätta berättelser. Helst sådant som rör det dagliga livet. Misstag som uppstått, spännande saker som hänt och hur jag mötte människor för första gången. Ibland lyckas jag få med alla poänger, ibland önskar jag att jag aldrig öppnat munnen. Ibland får jag ett rungande skratt som svar, ibland blir det tyst. You win some, you loose some.
7) Jag har aldrig riktigt förstått vitsen med att ligga och steka sig i solen. Bada, javisst! Sitta och äta picknik, underbart! Bara ligga stilla och bli varm...nej det är inte min melodi. Underbart dock, för dem som gillar det.
8) När jag var liten kom min syster hem med en skoluppgift. Där fanns en bild på en man som blev platt när han blev överkörd. Platt som ett papper. I flera år efteråt trodde jag att personer som blev överkörda blev platta. Något som har blivit till en "skröna" i min familj. Berättas ofta på släktmiddagar.

Så. Jag taggar hela gänget på Nybsonytt. Berätta om er själva!

Veronica Sarge Cech

1 Comments:

Blogger Isabelle said...

1. Jag har ett, vad jag brukar kalla, minne med bakvänt skräppostfilter (”skräpminne”). Med detta menas att jag ofta glömmer det som andra brukar komma ihåg, men däremot minns jag små, udda, konstiga detaljer som andra brukar glömma. Registreringsskyltar på sedan länge skrotade bilar är ett skräckexempel. Detta brukar vara både praktiskt och opraktiskt i jobbsammanhang. Däremot är det alltid bra när man spelar TP.

2. Det måste tyvärr också erkännas att jag är språkfascist. Lunarstormstinkande uttryck som ”aa” ”lixx”, ”asså” är jag kraftigt allergisk mot. ”Aa, men asså ba lixx” ska vi bara inte tala om. Däremot har jag absolut inget emot kreativa ordlekar som dem Povel Ramel sysslade med.

3. Jag kan gå ner i spagat. En bieffekt av nästan 14 års balett. Har ännu inte vågat visa eleverna det eftersom jag har för tajta eller för fina byxor på jobbet. Däremot är det ett bra partytrick.

4. När jag var 3 år gammal ville jag gifta mig med He-Man. Inte Dolph Lundgren-varianten (man har väl gränser), utan den tecknade/plastvarianten med Gustav Wasa-frisyr. Lyckligtvis har min smak förbättrats sedan dess.

5. Jag har aldrig riktigt förstått tjusningen i att dricka sig redlös så man har baksmälla dagen efter. Alltså har jag hittills undvikit att göra detta. Mitt ironiska extraknäck som bartender under studenttiden var en definitiv spik i denna kista.

6. Jag är medlem i www.helgon.net. Någon mer än jag som finns där?

7. Gillar brittisk humor som Monty Python och drar mig inte för att citera det på bästa nördvis.

8. Jag är nästan barnsligt förtjust i skräckfilmer. Så länge de inte innehåller leksaker och/eller barn. Ungefär som att vissa av mina bekantskaper inte tål clowner.

13 juni, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home