14 juni, 2007

Träffen i Vimmerby

Hej alla glada!

Jag fick av Maria veta att den 7 september inte passade för nästa sammankomst. Jag har frågat på Näs om det går bra att vi kommer dit för att titta runt lite, men inte fått det helt bekräftat ännu. Jag tror att jag kollar med dem igen, med det nya datumet, i juli eller så när min kollega är tillbaka från sin semester. Det datum som Maria föreslog nu är fredagen 14 september. Vi kan väl alla grunna lite på hur det passar, det är ju svårt för många i början av terminen.

För alla nyfikna är det roligt att kika på hemsidorna om Vimmerby, Näs och Astrid Lindgren.
www.vimmerby.se
www.astridlindgrensnas.se

På kommunen finns det information om jubileum och Astrid 100 år osv. Det har ju varit en del om det i pressen nu, i samband med invigning av statyer och av Näs, kronprinsessan klippte band här i tisdags tror jag det var.
Självklart finns också bibliotekets hemsida där, jag knåpar med den ibland.

Det ska bli jätteroligt att ses här!

Julia